Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home  ·  Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2018
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
> 01 02 03 04 05 06 07
> 08 09 10 11 12 13 14
> 15 16 17 18 19 20 21
> 22 23 24 25 26 27 28
> 29 30 31        



Agenda deze week:

Woensdag, oktober 24
Evenement start om 10:00 Zaalkaatsen heren 55+
Zaterdag, oktober 27
10:00 - 14:00 Zaalkaatsen FBA



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

Geen events vandaag

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6814   Berichten per pagina: 10   Vorige pagina   Volgende pagina
Naam Commentaar
6804)KV Foarut Marsum
info@kv-foarut.nl
http://www.kv-foarut.nl
UNIEKE Marsumer Kaatsdagen !
Dames HO: prijzenpot van maar liefst
€ 1350,00. Heren: prijsuitreiking met de gouden medaille winnares, Suzanne Schulting. Suzanne is familie van de kaatsfamilie de Van Wierens. Wees erbij !
4.9.2018 11:37
6803)Jan Suierveld
In het onderstaande stukje zijn in de eerste zin een paar woorden weggevallen. De eerste zin moet luiden: Uw bewering dat wij Nije Kriich Weidum de Zwarte Piet toespelen aan de Bond raakt kant noch wal.
Jan Suierveld.
3.9.2018 18:15
6802)Jan Suierveld
Beste Kweaprater (169)
Uw bewering dat wij Nije Kriich Weidum de Zwarte Piet toespelen raakt kant noch wal.
De laatste tijd verschijnen er regelmatig berichten in de pers over een mogelijke/wenselijke verplaatsing van de datum van de Frouljus PC.
In een evaluatie met enkele HB leden en de toenmalige directeur Faber is er toen gekeken naar eventuele mogelijkheden. Die bleken er niet te zijn.
De woensdag ervoor is de Revanche Freule in Jellum. Die datum willen wij niet ïnpikken". Een R Fr. met een traditie van meer dan 50 jaar veeg je niet met een pennestreek even weg. Het is voor Jellum-Bears hun grote partij en wanneer je die naar een zaterdag verplaatst dan is die partij dood en begraven. Dat willen wij onze buurvereniging niet aandoen waar wij uitstekend mee overweg kunnen.
Om de Frouljus PC te verplaatsen naar een zaterdag of zondag is ook geen optie omdat je dan weer in de vakantieperiode terecht komt.
Even tussendoor: Waarom is Menaldum van datum verandert? Antwoord: Vanwege de vakantieperiode.
Bovendien is de Frouljus PC al meer dan 30 jaar op dezelfde woensdag en in het verleden zijn daar nooit klachten over geweest.
Bovendien is het zo dat de verenigingen autonoom zijn in het vaststellen van hun wedstrijddagen lijkt mij.
Nogmaals Nije Kriich speel niet de Zwarte Piet toe aan de Bond maar misschien wel aan diegenen die denken zich met de wedstrijddatum van de Frouljus PC te moeten bemoeien.
Met vriendelijke groeten Jan Suierveld.
2.9.2018 23:02
6801)Heleen bruinsma
Heleenbruinsma@home.nl
Is al feroare sjoch ik.....moai sa!
31.8.2018 23:49
6800)Heleen bruinsma
Heleenbruinsma@home.nl
Enno wie kening ynsté fan Hans.....
31.8.2018 23:23
6799)Gerrit Lettinga
Onbegrijpelijk dat Jan Braaksma, die zaterdag in en zondag uit de wedstrijden bezoekt, het niet op alle punten met me eens is (grapje).

Maar Jan, stel dat men tot inkeer komt en niet de kaatser, maar de sport centraal stelt, dan is de eerste verplichting ervoor te zorgen dat die sport zijn karakter terugkrijgt. Dat begint door het materiaal en de veldafmetingen op elkaar af te stemmen. En vervolgens …

Maar dat is het tweede couplet van het lied dat ik hier al zo vaak heb gezongen. Op mij lijkt van toepassing: ‘Ik heb voor u viool gespeeld, maar gij hebt niet gedanst.’ Kaatsbestuurders blijken helaas geen dansers te zijn.

Het is een club onbeweeglijken die onbegrijpend toekijken bij het zieltogen en onaangedaan wachten op de dood van een stukje Friese cultuur. Zelfs als de laatste bezoeker het laat afweten – en ik gok dat het Jan Braaksma zal zijn -, dan nog zal die club zich afvragen: ‘Wat soe der wêze?’
26.8.2018 03:15
6798)piet nammensma
p.nammensma1@chello.nl
Ja, Heer Lettinga; heb dat boek er nog maar eens bij gepakt; profetische woorden ?
Het lijkt er wel wat op .

De kaatsende Haantjes als Rode draad , omgeven
door een prachtige weergave van de " Tijd van Toen " . Dank daarvoor !

Ben zelf op de " Tuskeninse Dei " voor de P.C. nog in Franeker geweest voor de presentatie van het nieuwe boek van Pieter Breuker :
" Lytse bal, grut spul " , een indrukwekkend Standaard Werk , lijkt me .
24.8.2018 00:53
6797)M vd Ploeg
polleweg13@hetnet.nl
Zat tijdens het luisteren naar het verslag van Weidum even kweapraat 167 te lezen. Had nl geen zin om naar Weidum. Zondag nl een leuke negatieve ervaring gehad met een zgn commissielid. Waardoor mijn passie voor het kaatsgebeuren nog verder is gedaald. Waarschijnlijk daalt mijn passie wel door de zaken die Jan Braaksma en Gerrit Lettinga benoemen. Vaak moet de KNKB het in zijn geheel ontgelden. Toch denk ik dat het wat dieper zit. Immers bestuur wordt gekozen, dr kan wel wat roepen, echter volgens mij heeft hij helemaal geen vrijheid. Wie staat dit systeem toe? Moet dit systeem niet op de kop. Of is het de laag onder het bestuur? De commissies waar je al vele jaren vaak dezelfde namen tegenkomt. De zgn ons kent ons cultuur, die slecht met een andere mening kunnen omgaan, of een ander zijn ideeën? Die verandering tegen houden zolang de ideeën niet bij hun vandaan komen? Star traag en verouderd, echter in veel zaken wel een heel grote invloed hebben.
20.8.2018 21:21
6796)Gerrit Lettinga
Op bladzijde 60 van mijn boek Kaatsen, meer dan kaatsen; de Haantsjes fan Holwert lees ik:

“Het staat er slecht voor met de ‘passie van de klaai’ en terugkomen op eerder genomen besluiten is een zeer pijnlijk proces en vereist naast inzicht ook karakter. Het is te hopen dat men voldoende karakter kan aanwenden om toch nog de weg terug in te slaan en een reanimatieproces start. Het is de laatste kans: de patiënt is er slecht aan toe en het graf is al gedolven.” Het boek is verschenen in 2002!!!

Je kunt overigens niet zeggen dat het hoofdbestuur niets heeft geprobeerd. Dat heeft men wél, maar die probeersels waren nooit meer dan doekjes voor het bloeden. Veel meer wil ik er hier niet over zeggen (dat heb ik al zo vaak gedaan), maar zou het feit dat het hoofdbestuur het liefst gelijkgestemden op het pluche trekt, er iets mee te maken kunnen hebben? Hoe dan ook, het kaatsen zoals het bedoeld is te zijn – een interessante sport voor spelers én publiek -, is reddeloos verloren.

Laat ik mezelf nog één keer citeren: “het hoofdbestuur heeft zijn eigen sport vermoord.” De kans daartoe is jaar na jaar geschapen door de verenigingen die vooral oog voor het eigenbelang hadden: ‘As wy ús partij mar krije.’ En met dat doel voor ogen was het verstandig het ja-knikken tot in de perfectie te beheersen. En wat waren en zijn er veel verstandigen!

Het blind nastreven van dat doel wordt intussen zwaar betaald. Er wordt vandaag meer gekreund en geklaagd door de verenigingen dan door de kaatsers, een bijverschijnsel van de onbegrijpelijke beslissing van het hoofdbestuur niet de sport, maar de kaatser centraal te stellen.
20.8.2018 01:41
6795)Pieter Klaas Goodijk
pkgoodijk@home.nl
Bijzonder jammer dat het zo onrustig is binnen
de steeds kleiner wordende kaatswereld.
Problemen zijn er momenteel te veel.
Probeer ze gezamelijk op te lossen.
Koester het WIJ gevoel en ga niet een individuele weg in slaan.
Dan zijn er alleen maar verliezers.
Het negativisme mag niet gaan zegevieren,
ten nadele onze mooie Friese Sport.
19.8.2018 16:04
HTML is niet actief   Vorige pagina   Volgende pagina