Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home  ·  Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2018
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
>     01 02 03 04 05
> 06 07 08 09 10 11 12
> 13 14 15 16 17 18 19
> 20 21 22 23 24 25 26
> 27 28 29 30 31    



Agenda deze week:

Zaterdag, augustus 18
Evenement start om 10:00 Dames eerste klasse d.e.l.
Evenement start om 11:00 Heren 30+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 10:00 Meisjes afdelingswedstrijd
Evenement start om 10:00 Pupillenjongens d.e.l.
Evenement start om 10:00 Pupillenmeisjes d.e.l.
Evenement start om 10:00 Schooljongens d.e.l.
Evenement start om 10:00 Schoolmeisjes d.e.l.
Evenement start om 10:00 Welpen jongens d.e.l.
Evenement start om 10:00 Welpen meisjes d.e.l.
Zondag, augustus 19
Evenement start om 11:00 Dames hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 10:00 Heren eerste klasse vrije formatie
Evenement start om 12:00 Heren hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 10:00 Jongens vrije formatie
Evenement start om 10:00 Meisjes vrije formatie
Maandag, augustus 20
Evenement start om 20:00 Loting Dames-PC
Woensdag, augustus 22
Evenement start om 11:00 Dames hoofdklasse vrije formatie



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

Geen events vandaag

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6793   Berichten per pagina: 10   Vorige pagina   Volgende pagina
Naam Commentaar
6783)Gerrit Lettinga
Als de prestaties van de kaatsers vandaag enigszins in de buurt komen van de kwaliteit van de voorstelling van maandagavond en van de speech van de voorzitter deze ochtend, dan beleven de bezoekers een geweldige PC-dag.
30.7.2018 15:10
6782)jens dijkstra
j.dijkstra60@upcmail.nl
Wie o wie, 1 kaart over voor de PC van morgen,

groet Jens
30.7.2018 04:10
6781)Berend
Het is gelukt! We hebben kaarten.
6784 is voorzien
30.7.2018 02:52
6780)Berend
tuinstra01@planet.nl
Gezocht: 2 tribunekaarten. We halen graag op in Friesland.
Tel. 0649715335
29.7.2018 22:50
6779)sander
6772 is voorzien!
29.7.2018 22:23
6778)Pieter Klaas Goodijk
pkgoodijk@home.nl
Gerrit,

Het doet erg goed dat je Roel Fopma even aanhaalde.
Een bijzonder mens, maar zeer aangenaam.
Wij liepen wel eens.."een blokje om".

Roel......rust in vrede en liefde.
29.7.2018 19:58
6777)Gerrit Lettinga
Boeken opruimen is niet alleen een pijnlijk proces, maar bovendien nogal langdurig, want herlezen werkt vertragend. Ik stuitte op de volgende uitspraak van de dichter A. Roland Holst: ‘Hoe ouder je wordt, hoe meer je leeft op anekdotes’, een vaststelling die in de kaatswereld van harte zal worden onderschreven.
Pieter de Groot schreef in zijn stuk ‘Toen kaatsers het publiek opzochten’ dat de onlangs overleden Appie Veldkamp tot zijn helden behoorden. Ik ken geen anekdotes over deze voetballer-kaatser die als achterinse de PC twee keer won (in 1954 met Johannes Stavinga en Sip van der Zee, in 1958 met Roel Hoekstra en Johan Jansen) en als voorinse bij Hotze Schuil en Rinnie Kuiper in 1955 de finale verloor. Een sierlijke kaatser, maar te bescheiden om als voorwerp van anekdotiek te dienen?

Roel Fopma is wat dat betreft van een andere orde. Kleurrijk, maar als kaatser kon hij lang niet tot de klasse van Veldkamp reiken. Wel was Roel in het veld en na de wedstrijd op een andere plek duidelijk aanwezig. Ook hij is onlangs overleden

Maar nu de anekdote. Gisteren werd ik gebeld (een enkele keer gebeurt dat …) en dat leverde de volgende anekdote op, waarbij nog voor het goed begrip gemeld moet worden dat Roel slager was.
De opbeller uit Menaam vertelde dat hij indertijd eens een fiets had laten opknappen door Sake Faber in Berlikum (deze won de PC in 1957 met Jan Sijtsma en Albert Rinia). Hij deed verslag van een kaatspartij in de tweede klas, waar hij met Roel Fopma de eerste prijs had gewonnen. ‘En’, zei mijn opbeller, ‘koning geworden?’ ‘Dat hie einliks wol moatten, want ik stie achteryn en ik sloech foar bęst op’, zei Sake. ‘Mar Roel hie wat fleisguod foar it bestjűr meinommen.’
29.7.2018 17:43
6776)Gerard
Herman_s8@hotmail.com
Hallo,

heeft er ook nog iemand een zit kaart voor de pc?
Dan wil ik die graag overnemen.

U kunt me bellen of appen
0639823514
29.7.2018 17:14
6775)Ymkje
Ymkjeyntema@outlook.com
Ik zoek 2 kaarten voor de bogt-tribune.
29.7.2018 03:25
6774)Ineke
De kaarten van 6776 zijn verkocht!!
28.7.2018 22:45
HTML is niet actief   Vorige pagina   Volgende pagina