Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home    Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2017
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
< juli >
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
>           01 02
> 03 04 05 06 07 08 09
> 10 11 12 13 14 15 16
> 17 18 19 20 21 22 23
> 24 25 26 27 28 29 30
> 31            



Agenda deze week:

Zaterdag, juli 22
Evenement start om 10:00 Dames eerste klasse vrije formatie
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 11:00 Heren eerste klasse vrije formatie
Zondag, juli 23
Evenement start om 10:00 Dames eerste klasse vrije formatie
Evenement start om 11:00 Dames hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 11:00 Heren hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 10:00 Jongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Jongens d.e.l. B-klasse + verl. ronde
Evenement start om 10:00 Meisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Meisjes d.e.l. B-klasse + verl. ronde
Evenement start om 10:00 Pupillenjongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Pupillenjongens d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Pupillenmeisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Pupillenmeisjes d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Schooljongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Schooljongens d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Schoolmeisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Schoolmeisjes d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Welpen jongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Welpen jongens d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Welpen-meisjes d.e.l.
Maandag, juli 24
Evenement start om 11:00 Heren tweede klasse vrije formatie
Woensdag, juli 26
Evenement start om 10:00 Junioren afdelingswedstrijd



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

Geen events vandaag

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6572   Berichten per pagina: 10   Vorige pagina   Volgende pagina
Naam Commentaar
6562)Harald
Prachtige manier van sponsoring in minertsga. Voor het goede doel hopen op buitenslagen, voor het publiek uiteraard niet. Voegt wel iets leuks toe aan een partij. Leuk bedacht.
11.7.2017 17:07
6561)Kaatsliefhebber
Gerrit Lettinga zal bij Piet Paulusma een orkaan moeten bestellen om de Friesche kaatssport geschetste bestuurlijke bewolking te kunnen verdrijven. Organiseer liever de dan nodige bestuurlijke Friesche stamboom PK's om de door hem het gewenste span te besturen. Mvrgr,
10.7.2017 20:28
6560)Gerrit Lettinga
Het stuk van Jan Braaksma gelezen hebbend, dacht ik: Wat een geluk! Op kaatsen.nl is het woord krns weer terug. Onlangs meende ook de LC origineel te zijn door over hage te spreken. Uit respect voor de mensen die ervoor zorgen dat er kransen zijn om winnaars te eren, zou een journalist de puberale benaming hage niet moeten overnemen.

Jan Braaksma heeft trouwens helder geschreven over de zware bewolking die boven het kaatsen hangt. Deze keer is het niet de sport in de vorm van het materiaal, maar het geld in de vorm van de afdracht.

Een klein onderzoek zonder wetenschappelijke pretenties toont aan dat het hoofdbestuur in dit soort gevallen vroeger zei: Wy nimme it mei. De laatste tijd zegt men: Hjir moatte wy wat mei. De enige echter die tot nu toe in actie is gekomen, zegt: Hjir rin ik foarwei.

Er is zware storm nodig om deze bewolking te verdrijven.
9.7.2017 06:39
6559)Cobi
Kaart 6557 is verkocht!
9.7.2017 00:58
6558)andries
Jonge nag an toe, docht ik. Wat maakt die Kwaad m lilk. Hij loopt helendal leeg. Wat foor mantsy sou dat weze docht ik doe. Fast soan snel mennerzjer-type. Soan man diet n keer of wat n soan kursus folgd het en tot de konklzzy kommen is dat alles ns mot. Sneller, flitsender. Soan man diet de populistise tiidgeest snapt en derom dr maar fan alles tbraakt. En soa at bij de populisten in e poalityk links de skuld fan alle misstanden is, soa is bij dut mantsy Jan Braaksma de skuld fan alles. Dut waren myn gedachten tot in n keer t kwartsy bij mij fiel. Deuze Kwaad is Jan Braaksma sels. Hij het dut stikky sels skreven. t Waar de lste tiid soa rustig in kaatslnd, dr most weer s wat reuring komme. n Meesterlike set fan Jan! Prachtig Jan hoet jou dut soort folk even te kakken set hewwe.
8.7.2017 21:25
6557)Cobi
paulusgroenendijk@gmail.com
Te koop: n PC-bankkaart 1e rij Skil.
Tel 06-13182572
8.7.2017 05:03
6556)Harald
Kleurloos en anoniem, wie mag u dan wel wezen?

@kwaad, hoezo anoniem?
8.7.2017 03:54
6555)Kwaad
Laten we, halverwege het seizoen 2017, de stand van zaken aangaande de kaatssport even doornemen.

Van 8 partuur in hoofdklas weer terug naar 10.
12 uur beginnen, 6 uur klaar? Nee, lekker om 11 uur beginnen en net voor 7 uur de laatste slag. Vinden de kaatsers, publiek en vrijwilligers heelrijk! 10 uur aanwezig, 8 uur weer thuis. Je moet als toeschouwer of geen hobby hebben of een heel slecht huwelijk om een hele dag op een houten bank te gaan zitten.
Van 8 partuur in hoofdklas weer terug naar 10.
Voor de doorstroming? Dit omdat er zooooveel talent in de eerste klas zit? Nee! De eerste klas waar lde krigers en dikke dertigers Daniel Iseger, Rene Anema, Dirk Jan de Groot, Pieter Scharinga, ongetraind hun prijsjes pakken. Het nivo is schrikbarend.
Van 8 partuur in hoofdklas weer terug naar 10.
Loot ook zo lekker makkelijk. 10 - 5 (staand nummer) - 3 (staand nummer). Tetman heeft het er maar druk mee.
Scheef opslaan om opslagers een extra wapen te geven tegen het slaggeweld?
Onzin! Volgens Braaksma "in sirkusnmer". Dat had Teade Zijlstra vroeger toch ook niet nodig.
Geplaatste parturen op PC?
Flauwekul. "Een dwaling" volgens Braaksma. Lot is lot! Kaatsen is geen tennis of voetbal! Kom op zeg!
Keats-off voor PC?
Onzinpartij volgens Kaatsen.nl.
Deelname WK?
Jild fersmyterij!
Masters Heerenveen?
Yuppenpartij. Kaatsen doe je in Wier, Nes en Ternaard. Hotze kaatste ook nooit op It Fean.
Muurkaatsen?
Nij moaderich!
NK of Bond?
Doe maar gewoon! Het was al 'Bond' in 1284 en dat moet zo blijven. NK, grootheidswaanzin!

En maar klagen over het elk jaar teruglopen van het ledental. En maar klagen over de publieke belangstelling van de hoofdklas. Elke poging om het spel aantrekkelijker te maken, sneller te maken en moderner te maken wordt in de kiem gesmoord door oude conservatieve mannetjes van boven de 60. Hebben deze mannetjes zoveel macht? Jazeker. Dit komt omdat de KNKB het slapste HB sinds haar oprichting heeft. Dit HB heeft geen ballen. Dit HB heeft slappe knien. Vooral geen beslissingen nemen, kleurloos en anoniem blijven. Zwichten voor de Jihad van Kaatsen.nl en Braaksma te vriend houden. Sterker nog: Braaksma weer in de familie opnemen! Een meesterzet! Nu komt er in ieder geval geen kritiek meer op het disfunctioneren van het HB.

De enige echte verandering in het kaatsen na de tweede wereldoorlog is dat de lange onderbroek plaats heeft gemaakt voor een korte broek! En ik heb horen fluisteren dat enkele oudere kaatsliefhebbers rondom Franeker bezig zijn ook dit weer terug te draaien...

Maar volgend jaar weer lekker op het fietsje naar Dongjum waar Saakje ons om half elf op een bakje koffie trakteert met een stukje oranjekoek. En dan eens kijken wie van de 23 supporters de winter niet heeft overleefd...

Lekker koese!
7.7.2017 21:55
6554)Rudolf Botma
rbotma@hetnet.nl
In macht tiid master Gerrit. Wat ha ik in wille han en wy learden leauw ik ek noch wol wat. Letter troffen wy elkoar wer wat foar my ek wer tige weardefol wie. Fansels ek wer mei moaie ferhalen. Bliuw foaral skerp en kritysk op disse side.
5.7.2017 03:50
6553)Gerrit Lettinga
Moaie tradysje, dr yn Wommels. Ik sprong yn 1967 as ynfaller in pear moanne op de ULO fan Sint Anne om. Ik wit net of it doe al it gefal wie, mar doet ik yn 1970 werom kaam, wie it earste wat ik seach dy foto oan de muorre fan de hal fan de skoalle: Ja, dat binne Beetgumers, mar wel leerlingen fan onze skoal, sei meester Bloembergen. Wat waren wij wiis met dy jonges.

Letter wurde my ferteld dat dyselde meester Bloembergen tegearre mei syn freon en kollega Arjen Dykstra nei de huldiging fan dy Freulewinnaars t Bitgum west hat. Bloembergen yn dy folle seal oan it wurd en se wienen net mei lege hnnen kommen. Fansels net, want de skoal waar och soa wiis met dy jonges. En no lear ik fan Andries en Geart dat se it op skoalle noch in kear oerdien hawwe en net fergetten binne ek dy oare seis noch efkes ynt ljocht te setten.

Hak der wat fan leard? Ik ha in soad fan dy twa leard, mar yn dit ferbn hak leard dat in relaasje leraar-leerling net in relaasje fan 9 oant 5 is. Derneist hak leard dat dy relaasje har net beheind ta de jierren dat leraar en leerling op dy skoalle omslaan. N, as it goed is (as it goed is!), dan duorret san relaasje in libben lang, ek as leraar en leerling yn harren fierdere libben elkoar nea wer tsjinkommen binne.

Sa no en dan tref ik werris ien. Jou binne toch meester Lettinga? Jasker, mar wa bist do? En dan giet it oan. Fragen en ferhalen. Sa no en dan blykt dat san leerling op dy skoalle in hiel oare fjouwer jier belibbe hat dan de leraar. Mar oant ein sjonge se wol itselde liet: Wat wie it moai san lytse skoalle.
4.7.2017 05:32
HTML is niet actief   Vorige pagina   Volgende pagina