Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home  ·  Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2017
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
< mei >
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
> 01 02 03 04 05 06 07
> 08 09 10 11 12 13 14
> 15 16 17 18 19 20 21
> 22 23 24 25 26 27 28
> 29 30 31        



Agenda deze week:

Donderdag, mei 25
Evenement start om 10:00 Dames hoofdklasse afdelingswedstrijd
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 09:30 Heren hoofdklasse afdelingswedstrijd
Evenement start om 10:00 Jongens d.e.l.
Zaterdag, mei 27
Evenement start om 10:00 Dames eerste klasse vrije formatie
Evenement start om 12:00 Dames hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 11:00 Heren eerste klasse vrije formatie
Evenement start om 12:00 Heren hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 11:00 Heren tweede klasse vrije formatie
Evenement start om 10:00 Jongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Jongens d.e.l. B-klasse + verl. ronde
Zondag, mei 28
Evenement start om 10:00 Dames eerste klasse d.e.l.
Evenement start om 11:00 Dames hoofdklasse d.e.l.
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 10:00 Heren eerste klasse vrije formatie
Evenement start om 12:00 Heren hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 10:00 Meisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Meisjes d.e.l. B-klasse + verl. ronde
Evenement start om 10:00 Pupillenjongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Pupillenjongens d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Pupillenmeisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Pupillenmeisjes d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Schooljongens afdelingswedstrijd
Evenement start om 11:00 Schooljongens d.e.l. + verliezers afd.
Evenement start om 10:00 Schoolmeisjes afdelingswedstrijd
Evenement start om 11:00 Schoolmeisjes d.e.l. + verl. afdeling
Evenement start om 10:00 Welpen jongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Welpen jongens d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Welpen-meisjes d.e.l.



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

09:30
Evenement start om 09:30 Heren hoofdklasse afdelingswedstrijd
10:00
Evenement start om 10:00 Dames hoofdklasse afdelingswedstrijd
Evenement start om 10:00 Jongens d.e.l.
11:00
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6501   Berichten per pagina: 10   Vorige pagina   Volgende pagina
Naam Commentaar
6491)kaatsliefhebber
De heren hoofdklassekaatsers; de malloten maken er een rotzooitje van in de kleedkamers, zo schrijft de directeur KNKB op internet uitgave van de Leeuwarder Courant. Tip: Niet na het sluiten van de zuiptent de kleedkamers op slot draaien maar direct na de finale en meer toezicht houden tijdens de kaatspartij door een herkenbaar KNKB bevoegd (bestuur) persoon e/o scheidrechter cq. keurmeester. Het KNKB bevoegd opleggen van boetes en het verplicht schoonmaken is een optie tot bestrijding van het schijnbaar zo schrijnend delict. Hoofdklassers hebben een voorbeeld functie! In de kransen en feestvieren prima, graag zonder verstopte toiletten en houdt de kleedruimtes netjes zoals je er 's-morgens inkomt. Verder, luistert men niet, degradatie klasse lager of laatste plaats (pnt.) ranking voor het gehele partuur. Vroeger hadden we een canvasdoek-scherm met een paar emmers water, een douche? Vergeet 't maar! Mvrgr.
16.5.2017 00:19
6490)Albert J. Nauta
aj.nauta@freeler.nl
Het kaatsen zit in een diep dal. En als liefhebber doet het vertoonde spel je pijn aan de ogen. Maar Lettinga, krijg niet het etiket van oproerkraaier! Salomon Levy (Rienk van der Velde ,In fin mear as in bears) is er vroeger door opgehangen. Gelukkig leven we niet meer in die tijd, maar in deze tijd! We moeten met zijn allen, de schouders er onder zetten. En daar bedoel ik mee iedereen, de kaatsers, bestuurders,vrijwilligers en liefhebbers. Want dat laatste zijn we toch allemaal?
15.5.2017 00:12
6489)kaatsliefhebber
Zo te lezen heeft Dhr. Lettinga de kaats wijsheid in pacht. Kaats(t)ers en Bestuursleden van KNKB hebben geen kaatskennis en zijn onvoldoende getraind. Eén vraag die overblijft; welke Bestuurs- en kaatsniveaus heeft hij zelf opgedaan? De beste stuurlui staan nog altijd aan de wal. Eén kaatswijsheid is duidelijk, de nap moet uit de kaatswant. Mvrgr.
14.5.2017 23:38
6488)Pieter Breuker
Hoi Gerrit,

Ik bin wiis mei dyn lokwinsken!

Pieter
11.5.2017 07:30
6487)Gerrit Lettinga
‘Pijnlijk duidelijk werd ook dat ondanks veel trainingsarbeid er nog heel veel water door de kaatszee moet om het voor de volgers aantrekkelijk te houden. De opslag was vaak om te janken. Gemiddeld meer als zeventien buitenslagen per partij. Je vraag je dan toch wel af: wordt er überhaupt wel getraind of doet men maar wat!’

Dit is het alarmerende slot van een verslag van een herenhoofdklassekaatspartij op de site van Jan Braaksma. Hetzelfde verslag is verschenen op de site van de KNKB. Dat is wellicht vreemd, maar in de kaatswereld kan veel. Censuur blijkt ook te kunnen , want de drie laatste zinnen van genoemd slot ontbreken op de KNKB-site. We mogen dan ook aannemen dat hiermee een eind is gekomen aan het KNKB-dienstverband van Jan Braaksma, die zichzelf immers altijd afficheert als een onafhankelijk iemand met een rechte rug. Maar ja, een zeker inkomen opgeven is natuurlijk niet al te gemakkelijk.

De kans is groot dat de KNKB Jan Braaksma ook op de vingers heeft getikt n.a.v. zijn laatste Kweapraat. Daar lees ik dat er volgens hem niet meer gelet moet worden op teruglopende toeschouwersaantallen. Dat is een opmerkelijk standpunt en zeker in tegenspraak met de mening van zijn werkgever, die een tijdje geleden bij monde van zijn directeur heeft uitgeroepen: ‘Der moatte wy wat mei.’ Niet dat die woorden nu meteen in daden zullen worden omgezet, maar het inzicht is er.

Ik geloof overigens niet dat Braaksma terecht insinueert dat trainers en kaatsers maar wat doen tijdens de trainingen, hoewel tactiek waarschijnlijk minder aandacht krijgt. Dat is niet vreemd, want het huidige materiaal heeft ertoe geleid dat kaatsen powerplay is geworden. Toch zou ik willen zien of een achterinse overeind blijft onder een regen van hoogopgeslagen ballen.

Daarnaast en helaas onbewijsbaar, maar ik heb de stellige overtuiging dat het materiaal veel spelers de baas is: er wordt misschien wel te veel vaardigheid van hen geëist om het spel voor het publiek aantrekkelijk te houden. En dus … moatte wy der wat mei.
Maar ja, een échte oplossing betekent revolutie en de KNKB bewijst al jarenlang meer van de zachte krachten te zijn in de verwachting dat die zullen overwinnen. En zo sterft het kaatsen uiteindelijk een zachte dood.

Terzijde: Pieter Breuker een zilveren anjer! Dat is mooi en verdiend. Lokwinske, Pieter.
11.5.2017 00:12
6486)Pieter Klaas Goodijk
pkgoodijk@home.nl
Nu zet ik er weer iets vrolijks op.
+Al huilt mijn Feijenoord-hart+
Maar trots ben ik wel op de "Schootjes"
Vader Jan de 1ste prijs te Hilversum en zonen
Pieter en Kees respectief de 1ste en 2de prijs te
Franeker.
Uniek......de vlag kon bijna uit.
DOORZETTEN!!!

Groetend

Pieter.,
6.5.2017 21:15
6485)Gerrit Lettinga
BINNEN DE LIJNEN

Sjoerd de Jong mag dan voor Jan Braaksma te kakken zijn gezet, maar daarmee ook voor alleman, zoals hij zegt? Dat lijkt me niet.

Omrop-presentator Roelof Lousma heeft in zijn inleiding gewoon een tikje overdreven, o.a. door te spreken van berichtgeving van onderuit de kaatsstolp. Iedereen weet dat dit niet gaat gebeuren; misschien óók doordat de leiding van Puur Passie dat tegenhoudt, zoals Braaksma meent. Overigens lijkt Sjoerd me ook allesbehalve het type om in zo’n stijl te gaan werken: hij lijkt mij gewoon een solide jongen die wat portretjes van de kaatswereld wil schetsen. Je moet wel erg naďef zijn te denken dat hij of een van de geďnterviewden daarbij het achterste van de tong zal laten zien. Mij dunkt dat Braaksma de ‘verkoopwoorden’ van de presentator veel te serieus neemt en juist zichzelf daardoor te kakken zet.

Vervelend is het dat Braaksma meent Sjoerd onderweg nog wat te moeten kleineren: Sjoerd die MAG meetrainen; Sjoerd , die in de pikorde van het kaatsen pas op de eerste trede staat; Sjoerd, die met schone telegraaf van het veld wordt gejaagd. Hoor je echter hoe hij tegen generatiegenoot Tjisse Steensma zegt dat deze hem is gepasseerd, dan realiseer je je dat het alleen de groteren zijn die zoiets over de lippen krijgen.

Vreemd dat Jan Braaksma - net als vroeger in ‘Kweapraat’ - zo om zich heen slaat. Zelf opereert hij intussen vanuit de kaasstolp van de KNKB en hij had zich dus niet zo hoeven ergeren: hij weet immers precies wat de positie van Sjoerd is. Zoals Sjoerd bij Puur Passie zijn richtlijnen zal hebben, moet ook Jan Braaksma in zijn ‘Kweapraat’ de ballen binnen de KNKB-lijnen houden. Elke lezer van ‘Kweapraat’ heeft intussen al lang geconstateerd dat hem dit goed afgaat. De KNKB en veel lezers zullen tevreden zijn. Wat wil een mens nog meer!
27.4.2017 04:49
6484)Kaatsliefhebber
B. Rouwmeester! Een meesterlijke reactie waar we niet om rouwen. Gezond een biertje drinken? Daar is niks mis mee! Tot ziens in de zuiptent. Mvrgr.
27.4.2017 01:34
6483)Joukje
Marcelenjoukje@home.nl
Ik zoek een kinder kaatswant rechts voor een meisje van 8 jaar . Heb je nog een liggen en wordt er niks mee gedaan dan wil ik hem graag overnemen

Alvast bedankt
Gr joukje
25.4.2017 22:43
6482)B. Rouwmeester
Fan een bierke is nimmen dea gongen... 95% fan de ferieningen bestean derfan!!
25.4.2017 05:09
HTML is niet actief   Vorige pagina   Volgende pagina