Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home  ∑  Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2017
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
>     01 02 03 04 05
> 06 07 08 09 10 11 12
> 13 14 15 16 17 18 19
> 20 21 22 23 24 25 26
> 27 28 29 30 31    



Agenda deze week:

Zaterdag, maart 25
10:00 - 14:00 Zaalkaatsen FBA
Woensdag, maart 29
Evenement start om 10:00 Zaalkaatsen heren 55+



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

10:00
10:00 - 14:00 Zaalkaatsen FBA

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6472   Berichten per pagina: 10   Vorige pagina   Volgende pagina
Naam Commentaar
6462)Kaatsliefhebber
De voetbal- nacompetities en toernooien en etc. zijn o.a. debet aan het verstoren van de aanvang van het mooie kaatsseizoen. Vroeger was het voetbalseizoen met een kampioenschap e/o degradatie cq. tussenstand afgelopen. Ook was er geen winterstop bij geen winterweeromstandigheden. Er waren ook betaalde voetballers die kaatsten en nog goed ook!
15.2.2017 04:27
6461)Johan van Seijst
Beste Leo Vogels.
Een heerlijk interview uit het hard.
Met zo,n gesprek bewijs je de keatssport een positieve boost.
Johan van Seijst
14.2.2017 02:22
6460)Oene vd Woude
Oene87@hotmail.com
Waar kan ik ballen vinden voor een kaatskanon?
12.2.2017 13:09
6459)Jasper
Misschien dat het eens tijd wordt dat de KNKB haar kaatsagenda gaat inkorten......dit moest zo wie zo al....nu helemaal. Het is niet meer van deze tijd om de huidige kaatsagenda in stand te houden.
11.2.2017 06:09
6458)Pieter van Althuis
pietervanalthuis@gmail.com
De voetbalsport maakt zijn keuzes, wat voor haar agenda en leden de eventuele beste keuze is.
Dat zou de kaatssport ook moeten doen. En vooral Stoppen met het zoeken van redenen waarom er minder kaatsers zijn, maar zoeken naar oplossingen om meer kaatsers op het veld te krijgen. Hoe zorg ik ervoor dat een lid van de KNKB blijft kaatsen in het wedstrijdseizoen?
En daarbij komt; als je echt van de kaatssport houdt dan pas je alles daarop aan! De motivatie bij een kaats(st)er moet ook van binnenuit komen.

Pieter van Althuis
10.2.2017 12:54
6457)Leendert van Wieren
leendert@vanwierenried.nl
Graag wil ik reageren op Ludwig en Goodijk.
De opmerkingen van de voorzitter van Franeker en good old Goodijk zijn in mijn ogen terecht.
Het voetbal verhaal, is negatief, voor de kaatssport.
Er zijn veel mensen, die de sporten met de kleine en grote bal beoefenen.
Hierbij denk ik terug, aan het afgelopen seizoen, bij de Lytse PC te Mantgum.
Een bekende kaatswedstrijd met mooi prijzen.
Slechts 12 parturen stonden op de lijst. ( met nog afmeldingen), waar tig jaren geleden nog over de 50 parturen waren.
Dit komt ook door andere dingen overigens, maar ook mede door het voetballen.
Ik berijp als je voetbalt, en het gaat ergens om, wil je het graag afmaken.
Ook voor de voetballende kaatsers, die uit de jongens categorie komen, is het al heel moeilijk, om er tussen te komen.( en vooral in de zogenaamde betere maten).
Als deze pas in Juni zullen instromen, hebben deze al een kaats achterstand.
Met de kans, om minder omlopen te winnen!
Dus minder prijzen winnen, en dat werkt demotiverend.
Ik begrijp best, kies dan voor 1 sport, maar ja...!
Conclusie, nogmaals het langer door gaan van het voetbal seizoen, gaat gevolgen krijgen voor het kaatsen.
Zeer jammer, want wij moeten KAATSERS houden.

Groeten Leendert van Wieren
10.2.2017 11:18
6456)Tunno schurer
T.schurer@planet.nl
Jeugd op zaterdag laten kaatsen en senioren op zondag, seizoenstart 1 juni en eindigen op 1 september
8.2.2017 12:54
6455)Pieter Klaas Goodijk
pkgoodijk@home.nl
De opmerkingen van Ludwig zijn terecht.
De KNKB zal hier adequaat op moeten reageren.
Eventueel overleg met de KNVB heeft geen zin.
Met alle verenigingen z.s.m. tot een passende agenda komen.
Onze kaatssport kan zich geen verlies permiteren.
8.2.2017 00:13
6454)Ludwig Seerden
seerdensport@home.nl
It amateurfuotbal begjint it kommende seizoen letter as oars. De kompetysje begjint op 23 septimber en rint dan troch oant ein maaie. De klups hawwe sels frege om dizze ferskowing. It seizoen begjint dan as de fak‚nsjes foarby binne en der kin yn de maitiid langer troch fuotballe wurde. FuotbalbŻn KNVB hopet dat dat ek betsjut dat der minder wedstriden om it waar skrast wurde moatte.
As de kompetysje letter klear is, hat dat ek konsekwinsjes foar de neikompetysje. It is dan ek noch net dķdlik hoe't dy der takom seizoen ķtsjen sil. Dat moat de kommende tiid noch fierder ķtwurke wurde.It bekertoernoai foar amateurklups begjint yn it hiele l‚n op 2 septimber. De wedstriden wurde safolle mooglik yn it wykein spile en net sa as no troch de wike. Alle teams kinne meidwaan oan de pŻlwedstriden....

Tot zover de mededeling op de site van omrop Fryslan.

Het later starten van de competities zou goed uit kunnen pakken voor de deelname aan de kaatswedstrijden, maar omdat er natuurlijk ook een bekercompetitie is en er volop oefenwedstrijden zullen zijn lijkt de voetballende kaatser of de kaatsende voetballer er niet veel mee op te schieten, temeer omdat de competitie zeker tot eind mei zal doorlopen en daar komt dan (in enkele gevallen) de nacompetitie nog achteraan.
Weer blijkt dat het kaatsen zich zal moeten aanpassen aan het voetballen.....
Als we er als kaasliefhebbers niet iets op bedenken, denk ik dat de doorstroming van de jeugd nog meer zal stagneren.
Hoe komen we met elkaar tot een acceptabele oplossing, waarbij er alleen maar winnaars zijn?
7.2.2017 09:01
6453)Kaatsliefhebber
Erkindebildtsetaal schrijft dhr. Lettinga. Hij heeft gelijk, schaf het woord dialect af en je bent van een hoop gedonder dan ook af. Alle dialecten van het fries zijn nu een taal en 'ja ook het Stadfries met veel respect. Dorpen en steden in Frysl‚n zijn nu innig met elkaar verbonden. Geen heibel meer met de Stadsie's geeft ook veel plezier!
31.1.2017 04:39
HTML is niet actief   Vorige pagina   Volgende pagina