Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home  ∑  Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2017
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
>   01 02 03 04 05 06
> 07 08 09 10 11 12 13
> 14 15 16 17 18 19 20
> 21 22 23 24 25 26 27
> 28 29 30 31      



Agenda deze week:

Woensdag, augustus 23
Evenement start om 11:00 Dames hoofdklasse vrije formatie
Vrijdag, augustus 25
Evenement start om 15:30 Dames hoofdklasse d.e.l.
Zaterdag, augustus 26
Evenement start om 11:00 Afdelingswedstrijd FBA
Evenement start om 11:00 Alle categorieŽn d.e.l. + verl. ronde
Evenement start om 10:00 Dames eerste klasse d.e.l.
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 11:00 Heren hoofdklasse afdelingswedstrijd
Evenement start om 11:00 Schooljongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Schooljongens d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Welpen jongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Welpen jongens d.e.l. B-klasse + verl.
Zondag, augustus 27
Evenement start om 11:00 Heren 30+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 10:00 Heren eerste klasse vrije formatie
Evenement start om 11:00 Heren hoofdklasse vrije formatie
Evenement start om 10:00 Meisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Meisjes d.e.l. B-klasse + verl. ronde
Evenement start om 10:00 Pupillenjongens d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Pupillenjongens d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Pupillenmeisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Pupillenmeisjes d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Schoolmeisjes d.e.l. A-klasse
Evenement start om 10:00 Schoolmeisjes d.e.l. B-klasse + verl.
Evenement start om 10:00 Welpen-meisjes d.e.l.



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

Geen events vandaag

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6619   Berichten per pagina: 10     Volgende pagina
Naam Commentaar
6619)Kaatsliefhebber
Dhr. Jasper bedankt voor Uw reactie. We schrijven niet met hfd. letters, dus er wordt niet geschreeuwd en schelden doen we ook niet op dit gastenboek. Wel heb ik goede notie genomen van het laag geletterd en niveau betreffende je verhaaltjes. Nogmaals bedankt voor je vriendelijke woorden. Mvrgr,
21.8.2017 21:50
6618)jasper
Zie je nu wel "kaatsliefhebber", nu hebben we het al over 30 jaar geleden.....toen gebeurde het al......voor dat je hier wat schreeuwt op het gastenboek moet je eerst maar eens wat kennis van zaken hebben.....dat bespeur ik toch weinig bij jou en je "verhaaltjes" .....ik zou een andere schuilnaam nemen.....iets van domoor of zo....
21.8.2017 18:25
6617)Catharinus van Seijst
cathvanseijst@live.nl
Meer dan 30 jaar geleden hebben wij, de peloteploeg, een handschoen met kunstnap op maat laten maken in Dendermonde. Deze handschoen zat zo strak, dat de vingertoppen mij zeer deden.
Oplossing: watjes in de vingertoppen.
Resultaat: 3 wedstrijden schorsing.

Toen zaten er ook al wijze mannen in de TC.

Groeten Cath.
21.8.2017 17:30
6616)Kaatsliefhebber
Hallo Jasper, meer dan 25 jaar terug in de kaatssport is zo gek nog niet en nog belangrijker: "Toen hadden de mannen cq. kaatsers en Besturen geen problemen met de slappe kaats-wantjes zoals je schrijft." Er waren kaatsers die de vingertoppen van de want knipten om meer gevoel met de bal te hebben en etc.. Was dat ook sjoemelen? Mvrgr,
20.8.2017 19:24
6615)Jasper
beste kaatsliefhebber,

Dan moet je meer dan 25 jaar terug in de tijd! toen kaatsten ze misschien met "slappe wantjes" maar de laatste 25 jaar wordt er al met harde wanten gekaatst. gewoon alles maar afschaffen en de boel vrij laten.
Of.........een handschoen van geheel kunststof....is gemakkelijk te maken....kostprijs rond de 25 euro....en iedereen heeft een gelijke want.....misschien dat de KNKB dat eens moet onderzoeken!
19.8.2017 18:15
6614)Kaatsliefhebber
Schorsing o.a. van de heren hfd. klasse kaatsers Van der Schoot en Dijkstra is een KNKB lachertje cq. een misplaatste boppeslag, nee beter, een duidelijke kweaslag. Alle hfd-, 1e- en 2e klaskaatsers kaatsen met een harde e/o minder harde kaatswant, een soort aan te trekken harde handprothese gemaakt schijnbaar en vermoedelijk door een orthopedische schoenmaker. Terug naar de slappe kaatswant, daar liet men zien dat boppe een echte boppeslag is en je struikelt er niet over! Ook niet symbolisch. De harde want is nogmaals een struikelblok in het kaats-strijdperk waar we kaats sportief nodig van af moeten. Mvrgr.
16.8.2017 18:40
6613)wim jousma
Waarom wordt eigenlijk de dames keats-off niet in Weidum gespeeld, de mannen deden dat toch ook niet in Arum.
15.8.2017 17:39
6612)Geert Hoekstra
genthoekstra@gmail.com
Jan ( of is het Fokke of Sake?) geeft aan, dat zo'n 20 parturen niets te zoeken hebben op de Freule. Het is toch prachtig, dat verenigingen en spelers graag naar Wommels gaan. Het is de charme en de traditie van de Freule.
Ik spreek zo nu en dan mensen die er trots op ziin, dat ze op de Freule hebben gekaatst.
Nu volgend jaar natuurlijk niet klagen, dat op de Bond en Jong Nederland zo weinig parturen zijn! Daar blijven de ledenkaatsers de laatste jaren thuis.
13.8.2017 05:56
6611)Jantsje Rijpma
jantsje.rijpma@hotmail.com
Het bestuur van Witmarsum had zelf ook kunnen constateren dat er maar 9 partuur waren aangemeld. En dus hadden ze zelf ook een lokale favoriet een tip kunnen geven, eventueel via iemand anders.
8.8.2017 15:41
6610)Pieter Klaas Goodijk
pkgoodijk@home.nl
Jan,

Ik had al eerder willen reageren op de absentie van de beide parturen te Witmarsum.
Ik wilde je Kweapraat echter even afwachten.
Dat er twee topparturen ontbraken is bijzonder jammer voor de organiserende vereniging.
Maar deze zes kaatsers waren slecht bij de les.
Ze konden natuurlijk niet alnog op de lijst.
De ogen moeten altijd open blijven en 's nachts moet je slapen.
Het vele, overbodige coachen van jeugdkaats(t)ers past bij deze tijd.
Je ziet het bij veel sporten.
Het eind is nog niet in zicht.
De kinderen worden hoorndol en de coach staat centraal.
Er komt een tijd, dat wij het allemaal direkt kunnen volgen via de computer, tablet, etc.
Met de individu centraal, wat een armoede!
Natuurlijk kende ik Mem Braaksma goed en ze had in deze gelijk.
5.8.2017 21:23
HTML is niet actief     Volgende pagina