Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home  ·  Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2018
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
>           01 02
> 03 04 05 06 07 08 09
> 10 11 12 13 14 15 16
> 17 18 19 20 21 22 23
> 24 25 26 27 28 29 30



Agenda deze week:

Zondag, september 16
Evenement start om 11:00 Heren 30+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde
Zaterdag, september 22
Evenement start om 11:00 Alle categorieën d.e.l. + verl. ronde



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

11:00
Evenement start om 11:00 Heren 30+ d.e.l. + verliezers ronde
Evenement start om 11:00 Heren 50+ d.e.l. + verliezers ronde

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6808   Berichten per pagina: 10     Volgende pagina
Naam Commentaar
6808)J.L.Seerden- Franeker
Kweapraat Nr. 171 Een prachtig stuk Jan, ik zal het in z'n geheel in het Jaarboek plaatsen dan Kunnen ze als ze willen het nog een keer nalezen en dan wordt het niet spoorloos J.L.S.
15.9.2018 18:55
6807)Saakje Lettinga
saakjelettinga@gmail.com
Hopelik hat de skieds sneon yn Ljouwert wat meer krigen as gewoan.
Oars hat hy net folle meer krigen dan in keatser, die mar ien partij spile en ferlern hat.
15.9.2018 16:42
6806)Ids Grond
idsgrond@hotmail.com
Denk dat er in Mantgum finale is tussen parturen 10 en 14..spannend. .

Bedankt voor de tip Ids

Jan sr.
4.9.2018 22:51
6805)Pieter Goodijk
pkgoodijk@home.nl
Zondag a.s. is het Hoofdklasse te Marssum en
1ste Klas te Mantgum.
Ik verbaas mij erg dat dezelfde opslager op beide lijsten staat.
Past ook in deze tijd?
Dan word ik toch echt oud.
4.9.2018 12:54
6804)KV Foarut Marsum
info@kv-foarut.nl
http://www.kv-foarut.nl
UNIEKE Marsumer Kaatsdagen !
Dames HO: prijzenpot van maar liefst
€ 1350,00. Heren: prijsuitreiking met de gouden medaille winnares, Suzanne Schulting. Suzanne is familie van de kaatsfamilie de Van Wierens. Wees erbij !
4.9.2018 11:37
6803)Jan Suierveld
In het onderstaande stukje zijn in de eerste zin een paar woorden weggevallen. De eerste zin moet luiden: Uw bewering dat wij Nije Kriich Weidum de Zwarte Piet toespelen aan de Bond raakt kant noch wal.
Jan Suierveld.
3.9.2018 18:15
6802)Jan Suierveld
Beste Kweaprater (169)
Uw bewering dat wij Nije Kriich Weidum de Zwarte Piet toespelen raakt kant noch wal.
De laatste tijd verschijnen er regelmatig berichten in de pers over een mogelijke/wenselijke verplaatsing van de datum van de Frouljus PC.
In een evaluatie met enkele HB leden en de toenmalige directeur Faber is er toen gekeken naar eventuele mogelijkheden. Die bleken er niet te zijn.
De woensdag ervoor is de Revanche Freule in Jellum. Die datum willen wij niet ďnpikken". Een R Fr. met een traditie van meer dan 50 jaar veeg je niet met een pennestreek even weg. Het is voor Jellum-Bears hun grote partij en wanneer je die naar een zaterdag verplaatst dan is die partij dood en begraven. Dat willen wij onze buurvereniging niet aandoen waar wij uitstekend mee overweg kunnen.
Om de Frouljus PC te verplaatsen naar een zaterdag of zondag is ook geen optie omdat je dan weer in de vakantieperiode terecht komt.
Even tussendoor: Waarom is Menaldum van datum verandert? Antwoord: Vanwege de vakantieperiode.
Bovendien is de Frouljus PC al meer dan 30 jaar op dezelfde woensdag en in het verleden zijn daar nooit klachten over geweest.
Bovendien is het zo dat de verenigingen autonoom zijn in het vaststellen van hun wedstrijddagen lijkt mij.
Nogmaals Nije Kriich speel niet de Zwarte Piet toe aan de Bond maar misschien wel aan diegenen die denken zich met de wedstrijddatum van de Frouljus PC te moeten bemoeien.
Met vriendelijke groeten Jan Suierveld.
2.9.2018 23:02
6801)Heleen bruinsma
Heleenbruinsma@home.nl
Is al feroare sjoch ik.....moai sa!
31.8.2018 23:49
6800)Heleen bruinsma
Heleenbruinsma@home.nl
Enno wie kening ynsté fan Hans.....
31.8.2018 23:23
6799)Gerrit Lettinga
Onbegrijpelijk dat Jan Braaksma, die zaterdag in en zondag uit de wedstrijden bezoekt, het niet op alle punten met me eens is (grapje).

Maar Jan, stel dat men tot inkeer komt en niet de kaatser, maar de sport centraal stelt, dan is de eerste verplichting ervoor te zorgen dat die sport zijn karakter terugkrijgt. Dat begint door het materiaal en de veldafmetingen op elkaar af te stemmen. En vervolgens …

Maar dat is het tweede couplet van het lied dat ik hier al zo vaak heb gezongen. Op mij lijkt van toepassing: ‘Ik heb voor u viool gespeeld, maar gij hebt niet gedanst.’ Kaatsbestuurders blijken helaas geen dansers te zijn.

Het is een club onbeweeglijken die onbegrijpend toekijken bij het zieltogen en onaangedaan wachten op de dood van een stukje Friese cultuur. Zelfs als de laatste bezoeker het laat afweten – en ik gok dat het Jan Braaksma zal zijn -, dan nog zal die club zich afvragen: ‘Wat soe der węze?’
26.8.2018 03:15
HTML is niet actief     Volgende pagina