Welkom op de website van www.kaatsen.nlFrythermoYour DJ
Home  ·  Nieuwsarchief  

   Menu
Home
Nieuwsarchief
Web Links
Spelregels
Parturen 2018
Gastenboek

   Websponsors
Middelsee schilders
Your-DJ
Laanstra en Roersma
Opel Deinum Franeker
Copy service
Van Smeden IJzerwaren en Gereedschappen
Bouwbedrijf Bruinsma
Nijholt

   Agenda
  Ma Di Wo Do Vr Za Zo
>           01 02
> 03 04 05 06 07 08 09
> 10 11 12 13 14 15 16
> 17 18 19 20 21 22 23
> 24 25 26 27 28 29 30



Agenda deze week:

Woensdag, december 19
Evenement start om 10:00 Zaalkaatsen heren 55+



Zoek agenda door op...



Agenda van vandaag:

Geen events vandaag

Webalizer web stats



Gastenboek Teken het gastenboek
Welkom op onze site. Hier kun je het gastenboek tekenen  
Totaal aantal berichten: 6823   Berichten per pagina: 10     Volgende pagina
Naam Commentaar
6823)Gerrit Lettinga
De KNKB mei wiis wêze mei de pen fan Rynk Bosma: in moai In Memoriam fan Henk Seerden.
Ik wie blykber wat oan de betide kânt mei myn ferwyt oan de KNKB. Derfoar myn eksúses.
3.12.2018 21:09
6822)Gerrit Lettinga
Dag Henk.
Telefoongesprekken waren er legio. Ideeën ook. Reacties van de KNKB minimaal. Vreemd, want hij was een kenner. ‘Maar se magge my niet’, zei hij. Opgeven? Dat nooit! Ook niet, als de pijn hem weer eens teisterde. Waren er verzachtende medicijnen? Jazeker! ‘Dat kleinkind van mij, die komt er’, zei hij jaren geleden. En of Manon kwam! Met steun van opa. Mooi dat hij dat nog heeft mogen beleven. Fijn ook dat hij de stilte van de KNKB bij zijn overlijden niet heeft gehoord.
2.12.2018 13:14
6821)Henk Bootsma
henkbootsma@ziggo.nl
At Henk wer yn syn karre oan de keatsfjilden stie te sjin nei syn pakesizzer Manon en dêrbij oantekeningen dan makke, ha ik faak in praatsje mei him makke at ik in rûntsje om it keatsfjild makke.
Henk draaide dan net om de hite brij hinne, en wist mei syn útspraken donders goed om yn syn eachen it keatsen foarút te helpen.
Jan, hast Henk Seerden prachtich delsetten yn dyn stikje.
Wol fierders de famylje kondolearje mei it ferlies fan Henk.

Gr Henk Bootsma.
2.12.2018 00:31
6820)Jan Groninger
Hallo Gerrit nu 2018. Na de bommenregen van Bommen Berend de Nonnen Bekruiper bestaat Groningen nog steeds en zal de Kaatssport ook een toekomst hebben. Weleens een Non in de kleedkamers van de kaatsvelden gezien Gerrit? Wat een Non(s)en verhaal.
22.11.2018 13:24
6819)Gerrit Lettinga
Ach ja, 1672. Het rampjaar. Aangevallen door maar liefst vier landen, waaronder de bisschop van Münster, die nogal wat bommen op Groningen gooide. Daar hield hij de bijnaam ‘Bommen Berend’ aan over.

Hij verwierf zich tijdens zijn leven overigens nog veel meer bijnamen. Die bijnamen benoemen nogal eens geliefde activiteiten, zoals b.v. de bijnaam ‘nonnenbekruiper’.

Maar terug naar het kaatsen. Hier zou ik willen spreken van ‘rampdecennia’, waarin (van binnenuit!) met groot succes is en wordt getracht het Friese kaatsen van de kaart te vegen. Ik neig ertoe te zeggen dat de pogingen succesvol genoemd moeten worden.
11.11.2018 14:04
6818)johannes brandsma
Normaal reageer ik niet. maar nu even voor Gerrit Lettinga. even nadenken Gerrit. 1672
11.11.2018 00:14
6817)Gerrit Lettinga
Wat een ellende in die stukken van Jan Braaksma. En dan laat hij de kwalitatieve mogelijkheden van de sport zelf (het materiaal is veel kaatsers de baas) én de aantrekkelijkheid voor het publiek (o.a. door het hiervoor genoemde geminimaliseerd) nog buiten beschouwing.

Zet daarbij dan nog dat uitnodigingspartijen niet onder het regime van de ranking vallen en ook dat de fout van jaren geleden (de kaatser centraal) nog altijd niet hersteld is, dan kan je in ieder geval concluderen dat de volgende wet geldig is: elke sport krijgt de bestuurders die ze verdient.

Toen ik de namen Paul Dijkstra, Gabe Jan van Popta en Stefan van der Meer las, dacht ik: met het oog op de opleiding van kaatsers is het voor veel kaatsers én voor de kwaliteit in de breedte een ramp dat de vrijeformatiewedstrijden zo sterk overheersen op de wedstrijdagenda. Is het uit te leggen dat dit strookt met het beleid van ‘de kaatser centraal’? Of mag je concluderen dat ‘de kaatser centraal’ moet worden gezien als de ‘topkaatser centraal’?
9.11.2018 13:40
6816)Anne de Jong
jonghofman@quicknet.nl
In oanfolling op it berjocht oer it sealkeatsen yn Wieringerwerf:de folgjende partij is op 24 novimber en begjint om 11 oere. De partij fan 23 febrewaris giet nei 26 jannewaris en dy begjint ek om 11 oere.
28.10.2018 18:18
6815)Marty
Snein 16 September is al heel positief in je verhaal
27.10.2018 15:52
6814)Anne de Jong
jonghofman@quicknet.nl
It sealkeatsen yn Wieringerwerf begjint
o.s. sneon 27 oktober.
De data foar 2019 binne 5 jannewaris, 23 febrewaris, 2 maart en 13 april.
Foar dit jier wurdt noch in datum socht.
Oanjefte foar tongersdei 19.00 ûre by
Anne de Jong: 0227 501098, Edwin Koopstra: 06 36598428, of
Jelle Visser: 06 51292313
19.10.2018 17:46
HTML is niet actief     Volgende pagina